Preču iegāde

  • Visas preces atbilst regulējošo normatīvu aktu prasībām.
  • Interneta veikalā piedāvātajām precēm ir spēkā Ražotāja noteiktais uzglabāšanas termiņš un izlietošanas termiņš, kas ir meklējams produktu aprakstos, datu lapās, vai ir iespējams pajautāt mums.
  • Norādītās cenas par precēm neietver piegādes izmaksas.
  • Parasti, prece tiek piegādāta 1 – 3 darba dienu laikā, taču precēm, kas tiek speciāli pasūtītas, pēc PTAL 30 panta 1. daļas maksimālais piegādes laiks ir līdz 30 dienām no distances līguma noslēgšanas brīža.

Pirkšanas nosacījumi:

Lai izslēgtu nevajadzīgas kavēšanās un domstarpības pirkuma līguma noslēgšanas gaitā, lūdzu iepazīties un akceptēt zemāk pievienotos svarīgākos piedāvāto preču iegādes noteikumus:

  1. Tā kā Spiedāvātās preces pārdošana notiek ar internetā izvietota piedāvājuma starpniecību, saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) 10. pantu, šādā gadījumā, pircējam veicot pasūtījumu, starp pircēju un pārdevēju tiek slēgts Distances līgums.
  2. Veicot pasūtījumu, ir nepieciešams norādīt e-pasta adresi, lai klientam varētu atsūtīt instrukcijas, rēķins-pavadzīme u.c. nepieciešamo dokumentāciju.
  3. Pasūtot preci piedāvājam izvēlēties vienu no diviem preces saņemšanas veidiem: ar piegādi – pasūtītā prece tiek piegādāta norādītajā adresē. Preces tiek piegādatas līdz mājas ārdurvīm, bez ienešanas vai uznešanas, jums ir janodrošina precu pieņemšana un izkraušana. Visos gadījumos preces piegādes laiks tiek saskaņots pasūtījuma noformēšanas laikā.
  4. Pirms sākat iegādāto preci izmantot, lūdzu rūpīgi izlasiet preces lietošanas instrukciju un preci lietot tikai saskaņā ar tās ražotāja norādījumiem, atbilstoši preces īpašībām un paredzētajiem lietošanas mērķiem.
  5. Ja pārdomājāt un nolēmāt atteikties no pirkuma, Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likums (PTAL) un reglamentējošie Ministru Kabineta Noteikumi Nr.255  “Noteikumi par distances līgumu” (MK Noteikumi Nr. 255) nosaka, ka pircējam ir tiesības atkāpties no līguma 14 kalendāro dienu laikā no piegādes dienas un atdot interneta veikalā iegādāto preci atpakaļ pārdevējam. PTAL 12. panta 11. punkts nosaka, ka atsakoties no pirkuma Distances līguma gadījumā “patērētājs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā, nevis preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai”. Iesakām saglabāt preces oriģinālo iepakojumu, lai realizējot atteikuma tiesības saskaņā ar Distances līguma noteikumiem, prece netiktu ārēji mehāniski bojāta. Tiribaspamats.lv saglabā tiesības atteikties pieņemt preci, kura nav pilnā komplektācijā. Lai vienotos par preces atdošanu atpakaļ, lūdzam sazināties ar mums pa e-pastu: info@Tiribaspamats.com
  6. Ja preces lietošanas laikā precei ir radušās tehniska rakstura problēmas, preces servisa apkalpošana tiks veikta saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) normām. Preces servisa apkalpošanas laiks ir norādīts tās aprakstā.
  7. Par preces kvalitāti saņemtās pretenzijas tiks risinātas saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) normām, atbilstoši reglamentējošajiem Ministru kabineta noteikumiem.
  8. Atgādinām, ka PTAL normas neattiecas uz gadījumiem, kad preci iegādājas juridiskas personas.
  9. Ievērojot Latvijas Republikas likumdošanas normas, Tiribaspamats.lv saglabā ar pircējiem noslēgtos pirkuma līgumus grāmatvedības kārtošanai nepieciešamajā apjomā.

Kuros gadījumos Jūs nevarat izmantot atteikuma tiesības, slēdzot distances līgumu?

Brīdī, kad saņemiet preci, lūdzu pārliecinieties vai tā atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, izmērs, krāsa un citi svarīgi parametri. Ja preces saņemšanas veids Jums ir izvēlēts ar kurjeru, lai izvairītos no pārpratumiem, pamanot uzskatāmus bojājumus iepakojumam, lūdzam jautāt kurjeram tos piefiksēt preces piegādes pavadveidlapā. Šāda darbība palīdzēs noteikt to, vai prece bojāta piegādes laikā! Ja precei ir bojāts iepakojums vai tā liekas aizdomīga, Jums ir tiesības preci nepieņemt jau piegādes brīdī. Atcerieties, izsūtot preci atpakaļ Jums jānodrošina tās iepakojums tāds, lai transportējot precei nevarētu rasties bojājums.

Slēdzot distances līgumu atteikuma tiesības Jūs nevarat izmantot:

  1. ja Jūs slēdzat līgumu, kas saistīts ar azartspēļu vai izložu pakalpojumiem;
  2. ja Jums tiek piegādāta prece, kas ātri bojājas vai tai drīz beidzās derīguma termiņš;
  3. ja prece tiek izgatavota pēc Jūsu norādījumiem vai prece ir nepārprotami personalizēta.

INFORMĀCIJA PAR ATGRIEŠANU

Atteikuma tiesības – patērētāja tiesības noteiktā termiņā, nesniedzot nekādu pamatojumu, atkāpties no distances līguma. 14 dienu laikā no preces piegādes dienas Jūs varat atgriezt nopirkto preci bez jebkāda iemesla.

Šajā gadījumā jāizpildās sekojošajiem nosacījumiem:

  • Preces iepakojumam jābūt neskartam.
  • Precei jābūt visām oriģinālajām etiķetēm un aizsargiepakojumiem.
  • Precei jābūt tieši tādā stāvoklī, kāds tas bija to iegādājoties.

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes, lai varētu uzlabot vietnes lietošanas pieredzi, nodrošināt tās darbību un funkcionalitāti u.tml. Aicinām iepazīties ar plašāku informāciju par šajā vietnē izmantotajām sīkdatnēm. Kas ir sīkdatnes? Sīkdatnes ir sīkas teksta datnes, kuras tīmekļa pārlūkprogramma (piemēram, Google Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari u.c.) brīdī, kad lietotājs apmeklē tīmekļa vietni, saglabā lietotāja galiekārtā (datorā, mobilajā tālrunī, planšetē), lai identificētu pārlūkprogrammu vai pārlūkprogrammā saglabātu informāciju vai iestatījumus. Tādējādi ar sīkdatņu palīdzību tīmekļa vietne iegūst spēju saglabāt lietotāja individuālos iestatījumus, atpazīt viņu un atbilstoši reaģēt. Sīkdatņu izmantošanu var atspējot vai ierobežot, taču bez sīkdatnēm nebūs iespējams pilnvērtīgi izmantot visas vietnes funkcijas. Kādas sīkdatnes un kādiem mērķiem mēs izmantojam? Tiek izmantotas vairāku veidu sīkdatnes (pastāvīgās un sesijas). Atkarībā no veicamajām funkcijām un izmantošanas mērķa izmantojam Tehniskās jeb noteikti nepieciešamās sīkdatnes un analītiskās sīkdatnes. Tehniskās jeb noteikti nepieciešamās sīkdatnes Šīs sīkdatnes nepieciešamas, lai Tu varētu brīvi apmeklēt un pārlūkot tīmekļa vietni un izmantot tās piedāvātās iespējas, tajā skaitā iegūt informāciju par pakalpojumiem un iegādāties tos, bet mēs – izpildīt Tavus iniciētos pieprasījumus, kā arī lai tīmekļa vietne atcerētos, kādām sīkdatnēm, esi piekritis. Šīs sīkdatnes identificē Tavu iekārtu, taču neizpauž Tavu identitāti, kā arī tās nevāc un neapkopo informāciju. Bez šīm sīkdatnēm tīmekļa vietne nevarēs pilnvērtīgi darboties, piemēram, sniegt Tev nepieciešamo informāciju, nodrošināt pieprasītos pakalpojumus e-veikalā vai noskatīties pieprasīto video. Šīs sīkdatnes tiek glabātas Tavā iekārtā līdz brīdim, kad sīkdatne izpildījusi savu funkciju, bet ne ilgāk kā divus gadus. Saskaņā ar Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumu noteikti nepieciešamās sīkdatnes izvietojas automātiski. Ja tomēr, izmantojot pārlūkprogrammu nodrošinātās iespējas, Tu izvēlēsies tās atspējot, ņem vērā – tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Analītiskās sīkdatnes Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā, lai noskaidrotu, kas interesē vietnes lietotājus, un varētu uzlabot vietnes funkcionalitāti, padarīt to ērtāk lietojamu. Analītiskās sīkdatnes identificē tikai Tavu iekārtu, taču neizpauž Tavu identitāti. Atsevišķos gadījumos dažas analītiskās sīkdatnes mūsu vietā saskaņā ar mūsu norādījumiem un tikai atbilstoši norādītajiem mērķiem pārvalda trešās personas, piemēram, Google Inc. izveidotās “Google Analytics” sīkdatnes, kuru mērķis ir tīmekļa vietnes satura kvalitātes uzlabošana un satura pielāgošana lietotāju vajadzībām. Plašāk par “Google Analytics” pakalpojuma sniegšanas noteikumiem var iepazīties mājaslapā https://www.google.com/analytics/terms/us.html. Šīs sīkdatnes tiek glabātas Tavā iekārtā ne ilgāk kā divus gadus. Sīkdatņu apstiprināšana un atspēkošana Apmeklējot mūsu vietni, tika attēlots paziņojums ar informāciju par to, ka tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Ievietojot vai vēlāk izņemot pie noteiktas sīkdatņu grupas atzīmi “ ”, Tu vari piekrist vai atsaukt savu piekrišanu noteikta veida sīkdatņu izmantošanai. Tu jebkurā brīdī vari mainīt savu pausto izvēli – mājaslapas kājenē pieejama saite “Sīkdatņu iestatījumi”. Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprini, ka esi iepazinies ar Sīkdatņu izmantošanas noteikumiem, t.sk. informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem, kā arī piekrīti pie konkrētiem sīkdatņu veidiem paustajai izvēlei. Ikvienas tīmekļa pārlūkprogrammas drošības iestatījumos iespējama sīkdatņu ierobežošana un dzēšana. Tomēr ņem vērā –, ja izvēlēsies atspējot noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi.

Vienošanās starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, pamatojoties uz pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja piedāvājumu ar adresēta vai neadresēta iespieddarba, tipveida vēstules, kataloga, presē publicētas reklāmas, kurai pievienots pasūtījuma kupons, telefona, faksimila, Interneta, elektroniskā pasta, televīzijas, radio un citu informācijas nosūtīšanas vai pārraidīšanas līdzekļu starpniecību. Distances līgums var tikt noslēgts, piemēram, noformējot pasūtījumu interneta veikalā interneta mājas lapā (un pēc tam saņemot apstiprinājumu), pasūtot preces no kataloga, noslēdzot līgumu ar telefona vai faksa starpniecību. Galvenā distances līguma pazīme ir tāda, ka līgums tiek noslēgts abām pusēm klāt neesot – ar distances saziņas līdzekļu starpniecību. Līdz ar to patērētājam nav iespējams izvēlēto preci vai pakalpojumu pārbaudīt un izvērtēt tā atbilstību patērētāja vēlmēm. Faksimilu, automātisko atbildētāju un distances saziņas līdzekļus, kurus izmantojot iespējams individuāls kontakts ar patērētāju, ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs var izmantot tikai tādā gadījumā, ja saņemta patērētāja nepārprotama piekrišana. Izmantojot tālruni, pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja pienākums ir sarunas sākumā informēt patērētāju par savu identitāti un zvana komerciālo nolūku. Patērētājam ir tiesības atteikties uzklausīt piedāvājumu. Pēc pasūtījuma veikšanas patērētājs ir noslēdzis ar pārdevēju līgumu, kas uzliek abpusējas saistības un pienākumus! Kas ir atteikuma tiesības un kādos gadījumos tās var izmantot? Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējumu atlīdzību. * Slēdzot distances līgumu, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības 14 kalendāro dienu termiņā, ja nav panākta vienošanās ar pārdevēju par garāku termiņu; Atteikuma tiesību termiņu skaita: – no preces vai preces daļas saņemšanas dienas; – no pakalpojuma pasūtījuma apstiprināšanas dienas. * Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, tad pārdevējam aizliegts no patērētāja pieprasīt līgumsodu vai zaudējumu atlīdzību sakarā ar atteikuma tiesību izmantošanu; * Ja pārdevējs pirms līguma noslēgšanas, nav sniedzis iepriekš minētajos kritērijos norādītās informācijas rakstisku apstiprinājumu vai apstiprinājumu citā patērētājam pieejamā vizuāli vai audiāli uztveramā un saglabājamā veidā, tad patērētājs var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 90 kalendāro dienu laikā; * Patērētājam ir tiesības atteikuma tiesību izmantošanas laikā izmēģināt attiecīgo preci, lai pārliecinātos, vai tā atbilst patērētāja vajadzībām un vēlmēm. Ja pārdevējs ar līguma noteikumiem ierobežo šīs patērētāja tiesības, tad šāds noteikums uzskatāms par netaisnīgu; * Pārdevējam preces pārdošanas vai pasūtījuma nodošanas brīdī jāiesniedz patērētājam rakstveida atteikuma veidlapa, kurā norādīts pārdevēja nosaukums, adrese un sniegts atteikuma tiesību apraksts; * Atteikuma veidlapas vai iesnieguma nosūtīšana noteiktajā termiņā atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām. Patērētāja pienākums ir septiņu dienu laikā no atteikuma veidlapas nosūtīšanas atgriezt preci pārdevējam; * Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam ir pienākums iespējami agrāk, bet ne vēlāk kā 30 kalendāra dienu laikā no dienas, kad patērētājs nosūtījis rakstisku atteikumu, vai septiņu kalendāra dienu laikā pēc izmaksas apliecinošu dokumentu saņemšanas atmaksāt patērētājam visas viņa veiktās iemaksas. Patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā! Līdz ar to ieteicams ar preci apieties saudzīgi, kā arī uzmanīgi atvērt tās iepakojumu. Kādā veidā tiek segtas preces vai pakalpojuma piegādes izmaksas atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā? * Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības un tas nav saistīts ar attiecīgās preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, tad patērētāja pienākums ir segt izmaksas, kas saistītas ar preces nosūtīšanu atpakaļ; * Ja patērētājs atdod atpakaļ preci tādēļ, ka prece vai pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem, un preci vai lietu atdod par saviem līdzekļiem, tad ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam septiņu dienu laikā pēc izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas jākompensē patērētājam arī ar preces vai lietas atdošanu saistītās izmaksas. Kādos gadījumos patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, slēdzot distances līgumu? Slēdzot distances līgumu atteikuma tiesības nav iespējams izmantot (ja ar pārdevēju nav panākta cita veida vienošanās): – ja noslēgts līgums par izmitināšanos vai transporta pakalpojumiem, ēdināšanas vai izklaides pasākumiem, kurus jums jāsaņem noteiktā dienā un laika posmā (piemēram, koncerta biļetes, dzimšanas dienas svinību organizēšana); – ja iegādātas lietas, kas tiek izgatavotas pēc pasūtījuma vai ir neatvietojamas, arī tās ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas (piemēram, ūdens noteku sistēma pēc individuāla pasūtījuma); – ja iegādātās preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu svārstībām, kuras pārdevējs nevar kontrolēt; – ja noslēgts līgums par pakalpojuma sniegšanu un pakalpojuma izpilde ar patērētāja piekrišanu ir sākusies pirms 14 dienu termiņa beigām un pakalpojuma sniedzējs ir informējis patērētāju par atteikuma tiesību izmantošanas neiespējamību. Patērētājam nav pienākums pieņemt preci un samaksāt tās cenu, ja prece ir piegādāta, patērētājam neizdarot pasūtījumu. Ko darīt, ja preces piegādes termiņš netiek ievērots? – Ja patērētājs ir noslēdzis distances līgumu ar pārdevēju, tad tas izpildāms 30 dienu laikā no dienas, kad pārdevējs saņēmis pasūtījumu, izņemot gadījumu, kad patērētājs un pārdevējs precīzi un nepārprotami vienojušies par citu pasūtījuma izpildes termiņu – tad pārdevēja pienākums ir piegādāt preci līdz šim termiņam; – Ja patērētājs nesaņem preci līgumā noteiktajā termiņā un vairs nav ieinteresēts līguma izpildīšanā (piem., pasūtījuma izpildes termiņa ievērošana patērētājam bija tik svarīga, ka preces piegāde kaut arī ar nelielu novēlošanos zaudē jēgu un šāda novēlota piegāde nenozīmē līguma izpildi), tad patērētājam ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), saņemt samaksāto priekšapmaksu, ja tāda ir veikta, un pieprasīt zaudējumu atlīdzību. Arī šajā gadījumā patērētājam nav jāpieņem pasūtītā, bet ar novēlošanos piegādātā prece un nav jāsamaksā tās cena. – Ja pārdevējs nevar izpildīt līgumu tādēļ, ka pasūtītā prece nav pieejama, viņam par to jāinformē patērētājs un jāatmaksā patērētājam visa veiktā iemaksa 30 kalendāro dienu laikā no dienas, kad pārdevējs saņēmis pasūtījumu no patērētāja; – Šādā gadījumā pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs var piegādāt patērētājam ekvivalentu preci vai pakalpojumu par ekvivalentu cenu, ja šāda iespēja bija paredzēta pirms līguma noslēgšanas un patērētājs bija par to skaidri un saprotami informēts. Ja šajā gadījumā patērētājs izmanto šajos noteikumos paredzētās atteikuma tiesības, izmaksas, kas saistītas ar preču atdošanu atpakaļ pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam, sedz pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs. Vai pārdevējs ir tiesīgs pieprasīt kompensāciju par preces nosūtīšanas izdevumiem, ja patērētājs atsakās no pasūtījuma noteiktajā termiņā? Atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā aizliegts pieprasīt jebkādu zaudējumu atlīdzību. Vai patērētājam, izmantojot atteikuma tiesības, ir pienākums nosūtīt atpakaļ preci oriģināliepakojumā? Preces oriģināliepakojuma saglabāšana principā nedrīkst būt patērētājam izvirzīta obligāta prasība, bet patērētājam var tikt izteikts aicinājums nosūtīt preci atpakaļ oriģināliepakojumā atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā.